mandag 6. april 2009

igangsetting av fødsel

Fant denne artikelen på Babyvrden.
Må si jeg er ganske overraska over at det står at man selv kan bestemme.
For når jeg jeg var der så skulle jeg helst bare gå til ting starta selv...var ikke snakk om å sette meg igang nei..
Enenste grunnen til at jeg til slutt fikk en dato for å settes igang om ting ikke starta selv var på grunn av at det sto i papirene mine fra ne legen. Selv da var det bare så vidt det gikk..


Gravide som skal føde på St. Olavs Hospital i Trondheim kommer til kontroll én uke etter termindato. Da blir de spurt om de ønsker at fødselen skal settes i gang.

Her kan du lese mere om du vil.

1 kommentar:

Lone sa...

ååå.. d har æ nevnt te dæ tidligere. Æ fikk jo dato for igangsetting ei uke over termin pga at æ ønska d sjøl. Hvis d hadd vært opp te dæm så skulla fødselen starta av sæ sjøl. stort barn på overtid e en ekstra risikofødsel (rød kvinne), og igangsetting på overid me stort barn va hvertfall risikofødsel.. irritere mæ fortsatt over at de ikke bare hadd kunna satt mæ igang te termin når de så kor stor ungen va.. Neida, de mått risiker live våres! Forbanna drittkjærring av en overlege! åh.. kor sint æ bli!!!!