fredag 1. januar 2010

9 mnd oppdatering.


26. desember ble lille gutt 9 mnd.
Synes disse 9 mnd har gått veldig fort....alt for fort, for lillegutt er ikke noen liten baby lenger, men en liten rampegutt er han blitt blitt.
Masse god humør og veldig sjarmerende ;)
Han har vært en rolig og bedagelig gutt, helt til for en liten stund siden...plutselig har det gått i ett med utviklingen, fra å ligge å kave på ryggen til å være over alt.

Han var rett før jul:
10360 g og 74 cm

Dette kan han nå:

Åler
Krabber, men åling går raskere enda.
Reiser seg opp
Går langs møbler
Holder seg fast i møbler med bare en finger eller 1 hånd.
Setter seg opp
Kommer seg trygt ned fra stående
Begynner så smått å klatre
Danse
Spise selv
kjører brannbilen sin frem og tilbake for å lage lyder
Hermer etter oss i ansiktsuttrykk og lager rare lyder
Sier mamma
Sier pappa

ja, det var det jeg kom på i farta iallefall :)

Mat:
Ellers begynner han endelig og finne interessen for fast føde :)
Så nå får han morgen pupp på senga.
Brødskive sammen med meg til frokost.
Frukt eller fruktmos + mm til lunsj.
Nesten 1 middagsglass (Hipp spagetti bolionese) + mm til middag
Litt av vår middag sammen med oss.
halv porsjon grøt + mm til kvelds.

Ellers ammer vi litt sånn hipps om happ iløpet av dagen.
Og natta går det ca 5 ammerunder enda.
Gleder meg vilt til å slutte å amme om natta og til han sover litt bedre da.

Søvn:
Legger seg for natta ca 18.30
Sover greit til ca 23-00, så er det 4-5 amme runder før vi tar morgen ca kl 6.
Så sover han en kort dupp i senga på ca 30-45min mellom kl 9 og 10.
Så sover han en lang dupp ute i vogna på ca 2-3 timer fra ca 12.

Livet ellers:

Snart er permisjonen min over og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.
Har jo ingen jobb og komme tilbake til.
Har jo søkt om barnehageplass fra februar av, så jeg kan hoppe på litt flere fag og studere litt mere på dagtid, men det ser egentlig litt mørkt ut for plass før høsten.
Hadde jo vært fint og hatt en plass jeg kunne brukt 2-3 dager i uka så jeg fikk studert i ro og fred:)
Så vi får se hva som skjer fremover..
Ellers så koser vi oss hjemme iallefall, men merker at Gullet begynner å kreve mere oppmerksomhet nå ja og og vårt nyttårsforsett er å komme oss litt mere ut og trille mere turer, noe han elsker når han er våken..kan sitte i vogna og stirre på himmelen :)




1 kommentar:

Hilde-Gunn sa...

Det var da en utrolig motorisk fremmelig liten gutt :-)

Hørtes ellers slitsomt ut med fem ammerunder om natta nå som han er blitt 9 måneder. Men dere samsover kanskje? Da er det jo ikke sånt et slit likevel.

Så artig at du følger bloggen min, forresten. Setter stor pris på det!